tekst fysiotherapievandongen2014

NIEUWS

Hier vindt u een overzicht van het laatste nieuws, betreft de praktijken in Spijkenisse en Rhoon, fysiotherapie in het nieuws, veranderingen in de zorg, handige tips en adviezen.
Campagnefilm Bewegen is...
Jou helpen bewegen, de fysiotherapeut leeft ervoor!
Bekijk hieronder een filmpje over wat de fysiotherapeut voor jou kan betekenen!

Onze oedeemfysiotherapeut in For You Magazine
Het magazine ForYou is een gratis kwartaalblad, speciaal gericht op vrouwelijke lezers. Het is een regionaal blad, met artikelen van lokale ondernemers, winkels en zorgverleners.
In het laatste nummer van dit jaar is het thema gezondheid en herstel na een (ernstige) ziekte. Onze oedeemfysiotherapeut Myrna heeft een interessant artikel geschreven over de oedeemtherapie in onze praktijk.

Lees hier het artikel van ForYou Magazine

Bent u nieuwsgierig naar het gehele magazine? U kunt het gratis meenemen bij ons in de praktijk, of bekijk het magazine online.
Fysiotherapie Van Dongen in 2015 beoordeeld met een 8,8!
De resultaten van het klantenonderzoek van Qualiview over 2015 zijn inmiddels bekend. Lees hier meer over hoe u de praktijk heeft beoordeeld.
Elke woensdag gratis spreekuur!
Heeft u vragen over een bepaalde lichamelijke klacht of fysiek ongemak, waarvan u niet zeker weet of u hiervoor bij de fysiotherapeut aan het juiste adres bent? Meldt u aan voor ons GRATIS spreekuur op woensdag.
Lees meer
Bent u goed verzekerd voor fysiotherapie?
Er verandert een hoop in de zorg. Niet alle zorgkosten worden vanzelfsprekend vergoed. Ook in de vergoeding voor fysiotherapie is er in de afgelopen jaren veel veranderd.
Lees hier meer over de vergoedingen en verzekeringen voor fysiotherapie in 2016.
Tips en oefeningen bij een achillespeesblessure
Een blessure die regelmatig voorkomt is een pijnlijke achillespees, waarbij er sprake kan zijn van een irritatie of ontsteking. Klachten die sporten en bewegen moeilijk kunnen maken.

Hier vindt u een aantal tips en oefeningen die het herstel kunnen bevorderen.
30 minuten bewegen
Bijna iedereen weet dat bewegen goed is. De norm gezond bewegen houdt in: 30 minuten per dag. Toch beweegt bijna de helft van alle Nederlanders te weinig. Wilt u meer informatie over gezond bewegen en/of de beweegtest doen?
Lees meer
Volgens de nieuwe beweegrichtlijnen zouden volwassenen wekelijks ten minste twee en een half uur matig intensief moeten bewegen en kinderen dagelijks minstens een uur. Ook worden voor beide groepen spier- en botversterkende activiteiten aanbevolen. Dit alles verlaagt het risico op chronische ziekten als diabetes en, hart- en vaatziekten, en depressieve symptomen en, bij ouderen, botbreuken. De Gezondheidsraad adviseert de minister van VWS om te stimuleren dat mensen blijvend meer bewegen en minder stilzitten.
Beweegrichtlijnen
De beweegrichtlijn voor volwassenen en ouderen luidt als volgt:
 Bewegen is goed, meer bewegen is beter.
 Doe minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning, zoals wandelen en fietsen, verspreid over diverse dagen. Langer, vaker en/of intensiever bewegen geeft extra gezondheidsvoordeel.
 Doe minstens tweemaal per week spier- en botversterkende activiteiten, voor ouderen gecombineerd met balansoefeningen.
 En: voorkom veel stilzitten.
Adviezen voor kussens en matrassen van Deron.
Indien u advies wilt over hoofdkussens en matrassen, kunnen wij u enkele tips geven. Wij werken samen met de firma Deron, die deze materialen levert. In de praktijk vindt u een aantal voorbeelden.
Lees hier meer over de firma Deron.
Nordic Walking, ervaringen van een cliënt
Bewegen is niet altijd makkelijk of vanzelfsprekend wanneer je een handicap of een beperking hebt.
Lees hier het verhaal van een van onze cliënten.